poniedziałek, 26 sierpnia 2013

''Coś ktoś na każdy miesiąc: bohaterki książki, które kojarzą mi się...''

Dziś częśc dalszy zabawy blogowej. Muszę przyznać, że zabierałam się do niej przez kilka dni, zobaczymy co z tego wyjdzie.


Temat na dziś to: Bohaterki ksiażkowe, które kojarzą mi się...

Ze styczniem: Edrin(''Lodowa Pani'' Sally Prue)


Wyjaśnienie chyba najprostrze z możliwych-styczeń kojarzy mi sie z zimnem, więc Lodowa Pani, jak inaczej była zwana bohaterka, świetnie pasuje do tego miesiąca.

Z lutym: Ania Shirley(''Ania z Zielonego Wzgórza'' Lucy M.Montgomery)


Mimo, że seria o Ani nie jest moja ulubioną lekturą, to jednak luty kojarzy mi sie właśnie z tą bohaterką. Czemu?
A czy w historii literatury jest bardziej romantyczna, marzycielska dziewczyna?

Z marcem: Sara(''Mała Księżniczka'' Frances Hodgson Burnett)

W marcu wszystko kwitnie i zaczyna nowe życie. Bohaterka tej ksiażki zaczyna nowe życie dwa razy:przez wiekszość ksiażki i pod koniec.

Z kwietniem:Luelle(''Córka Czarownic'' Dorota Terakowska)


''Kwiecień plecień, bo przeplata. Trochę zimy, troche lata''
Wszyscy znamy to przysłowie. I właśnie dlatego skojarzyło mi sie z Luelle. Bohaterka niejednokrotnie zmienia się na kartach książki.

Z majem: Kaiza ''Duża''("Kazia Duża'' Maria Buyno-Arctowa)


W tym miesiącu obchodzimy Dzień Matki, A Kazia musiała właśnie być taką mamą, dla swojego rodzeństwa.

Z czerwcem: Hermiona Granger(Harry Potter J.K. Rowling)


Koniec roku, czyli trzeba poprawić oceny. Sprzydałoby siae mieć wtedy mózg Hermiony oraz jej wiedzę. No i oczywiscie sa wtedy egzaminy, czyli to co ta bohaterka lubi najbardziej!

Z lipcem: Pippi Pończoszanka(''Pippi'' Astrid Lindgren)


Któż nie lubił tej wiecznie usmiechniętej, piegowatej twarzyczki?
Lipiec to wspaniały cz\as na przygody, wspaniałe zabawy i radosć z wakacji. A kolor włosów bohaterki przywodzi na myśl gorące, letnie słońce

Z sierpniem: Luna Lovegood(''Harry Potter'' J.K. Rowling)


Wiem, wiem, znów Potter. Ale koniec wakacji powinnien być równie wesoły i zwariowany jak początek wypoczynku, Więc, moim zdaniem, Luna pasuje tu idealnie!

Z wrześniem: Miri(''Akademia Księżniczek'' Shannon Hale)


Początek szkoły. W tym czasie, jak i przez całe pozostałe 10 miesięcy, sprzydałby sie taki zapał do nauki jaki miala bohaterka ksiażki.

Z październikiem: Sonea(''Trylogia Czrnego Maga'' Trudi Canavan)

Nie znalazłam zdjęć, a nawet okładki, przedstawiającą dokładniej bohaterkę.

W październiku swoje święto maja wszystkie czarownice, a poza tym to miesiac nudny, a Sonea byla bardzo nudną, główną bohaterką.

Z listopadem: Violet Willoughby(''Córka Medium'' Alyxandra Harvey)


Violet widziała duchy, więc myśląc o tym miesiącu od razu przyszła mi do głowy.

Z grudniem: Arya(Cykl ''Dziedzictwo''Christopher Paolini)


Grudzień to zimny miesiąc, a arya przez długi okres cyklu''Dziedzictwo'' była bardzo oziębła w stosunku do Eragona.

Koniec :) Przyznam, ze było bardzo cieżko spożądzić taki ranking. zobaczymy jaki będzie następny. 
Na wasze blogi wejdę, jak tylko znajdę dłuższą chwilkę, by przeczytać zaległe posty :)

Do następnej notki,
DoXxil


7 komentarzy:

  1. Zgadzam się, że Hermiona pasuje do czerwca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, ze wzięłaś udział w zabawie już po raz drugi i mam nadzieję, że nie ostatni :)
    Nie pomyślałam o Lunie, a rzeczywiście pasuje do sierpnia :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszyscy dają na czerwiec Hermionę ;)
    Ja Anię dałam na maj, Ty na luty... Jedna osoba, a może skojarzyć się z tak odmiennymi miesiącami ^^

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe zestawienie. Uwielbiam Lunę za jej niecodzienność i oryginalność - faktycznie pasuje do sierpnia.

    Pozdrawiam serdecznie
    ____________
    www.nieidentyczne-polki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa zabawa i ciekawe zestawienie. chociaż mnie osobiście nie chciałoby się tak bawić. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Ania z Zielonego wzgórza" kojarzy mi się z jesienią więc umiejscowiłabym się gdzieś w październiku ;)

    OdpowiedzUsuń