niedziela, 22 czerwca 2014

Kawa na ławę, czyli...

...moja opinia o Kindle Classic


Jak już kiedyś wspomniałam kupiłam czytnik-Kindle Classic. Obiecałam, ze jeśli tylko przeczytam na nim kilka książek, podzielę się z Wami moją opinią. 

Kindle'a kupiłam na Allegro za trochę ponad 200 zł wraz z przesyłką. Od razu zaskoczył mnie jego lekkość i poręczność. Dobrze trzyma się go w dłoni. Klawisze są wygodne w użyciu, zmiana stron następuje szybko. Mamy w nim dostęp do Wi-Fi jednak, ja z tej funkcji nie korzystam. 

Z początku zastanawiałam, się czy nie będzie mi przeszkadzać, to, ze czytnik nie ma podświetlanego ekranu. Jednak nic takiego nie nastąpiło. Zwykłe światło w pokoju w zupełności mi wystarcza :)
jeśli, jednak ktoś wolałby czytać przy jeszcze jaśniejszym świetle to zawsze można zakupić lampki, doczepiane do kinda lub już w niego wmontowane.
Pożyteczna rzeczą są okładki. Chronią one kindle, a na Allegro jest ich pełno! Różny wygląd, kolor, materiał...do wyboru do koloru! W internecie znajdziemy również poradniki jak zrobić je samemu :)


Książki możemy czytać w różnych formatach m.in. PDF, PRC, PNG, RTF, JPEG. 
Choć tu mam jedno zastrzeżenie- na moim czytniku inne książki oprócz PDF się nie wyświetlają. Zgodnie z radą próbowałam już go zresetować, wszystko usunąć i nic nie pomogło :( Jednak, jak pisałam, ta wada nie występuje powszechnie.

O baterii nie mogę wam nic powiedzieć, gdyż nie czytam non stop na czytniku. trudno wiec powiedzieć ile ona wytrzymuje. zgodnie z zapewnieniami innych posiadaczy classic'a jest to ok. miesiąc.

Do czytnika mamy również wgrane słowniki: angielski amerykański, angielski brytyjski, włoski, portugalski, francuski, hiszpański i niemiecki.

A wiec, podsumowując...

Plusy Kilde Classic

-lekki
-poręczny
-mały
-łatwy w obsłudze
-wygodne przyciski
-strony, po wciśnięciu przycisków, zmieniają się szybko
-Wi-Fi
-dwie możliwości dodawania książek(przez maila lub kabel USB)
-możliwość kupienia książek bezpośrednio ze strony Amazon poprzez czytnik(po wcześniejszym zarejestrowaniu czytnika)
-zróżnicowanie etui
-duża ilość wgranych słowników
-możliwość zmienienia jasności ekranu, jego pozycji(np. bokiem), wielkości liter

Jestem jak najbardziej zadowolona z zakupu. Polecam :)

Zapewne zapomniałam o kilku rzeczach, które chciałam napisać o czytniku, więc jeśli macie jakieś pytania-pytajcie :)

Ta notka może być trochę chaotyczna, ale to pierwszy raz, kiedy pisze o jakimś urządzeniu, wiec proszę o wyrozumiałość :D

Pozdrawiam,
DoXxil

16 komentarzy:

  1. Mam ten sam czytnik, tyle że mój kosztował trochę więcej, ale kupowałam go przed świętami, więc pewnie dlatego ;) Ja jestem zachwycona Kindlem :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Marzę o czytniku, ale w tej chwili nie mogę sobie na niego pozwolić...

    OdpowiedzUsuń
  3. Hm, ja jednak pozostanę wierna papierowym wersjom. Lepiej mi się je czyta i wychodzi mi to dużo taniej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja zastanawiam się nad czytnikiem, gdyż po wakacjach wyjeżdżam i będę mieszkać w średnich warunkach ze współlokatorką i wożenie książek nie byłoby wygodne, choć kocham papierowe wersje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze do niedawna nie byłam fankom czytnika, ale stwierdziłam, ze to całkiem przydatna rzecz :)
      No i czytnik nie sprawił, ze czytam rzadziej tradycyjne książki :)

      Usuń
  6. Ja to tam się nigdy nie przekonam do tych czytników. Wolę książki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ogromnie zazdroszczę, bowiem sama marzę o podobnym czytniku, jednak chciałabym aby był podświetlany, bowiem bardzo dużo czytam nocą.

    OdpowiedzUsuń
  8. Początkowo byłam przeciwna czytnikom, jednak teraz coraz intensywniej zastanawiam się nad jego kupnem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :)
      Ale oczywiście, nic a siłę. Lepiej porządnie przemyśleć taki zakup :

      Usuń
  9. Jakoś nie jestem przekonana do czytników. Tradycyjna książka jest dla mnie czymś czego nie da się zastąpić.
    Przy okazji zapraszam do zabawy :) http://ksiazkikatniss.blogspot.com/2014/06/jaka-jestem-czytelniczka-i-lba-4.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zaproszenie do zabawy :)
      Z chęcią wezmę udział :D

      Usuń
  10. Może jestem staroświecka, ale wolę tradycyjne papierowe książki, która mają swoją duszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to nie oznacza, że jesteś staroświecka :)

      Usuń
  11. Jakoś to do mnie nie przemawia. Chociaż na pewno jest to dobre rozwiązanie jeżeli chce się czytać, że tak powiem "w drodze":-)

    w-krainie-slow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń