środa, 26 sierpnia 2015

Felix, Net i Nika oraz TMK


''FNiN oraz teoretycznie Możliwa Katastrofa'' Rafał Kosik


Kim są tajemnicze zjawy, podążające za bohaterami? Do czego służy maszyna odnaleziona w tajnej bazie wojskowej? Jeśli lubicie się śmiać i bać, wybierzcie się w podróż do świata, w którym wszystko jest możliwe.

To co dzisiaj robimy, ma wpływ na całe nasze życie. Od nas samych zależy, czy będzie to przyszłość szczęśliwa, czy też nastąpi Teoretycznie Możliwa Katastrofa.

Pomysł-podróże w czasie to temat dość oklepany. Często pojawia się w filmach i literaturze i zdaje się, że nikt nie może dodać tu czegoś świeżego. Więc, choć pomysł nie pobił mnie na łopatki do na pewno zainteresował-1pkt

Zrealizowanie pomysłu-choć było i troche przewidywalnie to podobało mi się np. to, że autor przeniosł nasza trójkę również w przyszłość. Moze spowoduje to, że ludzie zaczną roztropniej wykorzystywać technikę i bardziej dbac o nasza planetę...ale ja w to szczerze wątpię. Plus też za poruszenie takich wątków jak choćby narkotyki. Choć szału nie było, to autorowi udało się mnie zainteresować, co nie wyszło mu w I części. Do ideału daleko, ale widać poprawe i za to wielkie brawa-1,5pkt

Bohaterowie-Rafał Kosik nie poprzestaje na tym co było w I części i dalej rozwija naszych bohaterów. Choc jak dla mnie nie było tego wiele. Moze potrzebują trochę więcej czasu, a moze autor nie potrafi rozwinąć skrzydeł w tym temacie. Wszystko się okaże, ale dla mnie póki co jest wszystkiego za mało. Nasi bohaterowie to nadal taki standart jak choćby w ''Harrym Potterze'". Felix to ten pomyslowy, Net strachliwy, a Nika to ta roztropna i mądra. Coraz wyraźniej widać też, ze coś szykuje się miedzy naszym strachalą a panną roztropną. i tu mamy kolejny powtarzalny motyw. Mimo to bohaterowie zaczynają mnie do siebie coraz bardzej przekonywać-1,5pkt


Zawiść. To cecha ludzi ograniczonych i jednocześnie chorobliwie ambitnych.

Ogólne wrażenie-Zdecydowanie widać poprawę. Książka jakimś cudem mnie wciągnęła, nie było też slów, ktore na jednej stronie pojawiały się wielokrotnie. Autor jednak dalej musi popracować nad informacjami, bo powiedzcie mi, ktory gimnazjalista nie ma pojęcia o sytuacji gospodarczej w czasach PRL? Chyba, ze to ja mam dziwny telewizjor/gazety/rodzinę i szkoły-0,5pkt

Inne-okładka. Moje oczy znowu cierpią i czuję, że dość długo zajmie mi przyzwyczajanie się do wizji grafika-1pkt

Podsumowujac-choć bylo lepiej, to nadal trzeba solidnie popracować. Liczę na to, że zostanę jeszcze zaskoczona przez tego autora i któraś z jego ksiazek naprawde przypadnie mi do gustu. Myślę, jednak, ze mlodszym czytelnikom spodoba sie ona o wiele bardzije niż mnie.

Ocena-5,5/10


Ciekawe życie mają tylko ci, którzy potrafią tę ciekawość dostrzec

Z racji zepsutego laptopa nie wiem jak czesto będa pojawiać się recenzje. Postaram się dodawać je jak najcześciej, jednak nie jestem w stanie przewidzi możliwości dostępu do komputera. Z tego też powodu duzo żadziej będe zaglądać na wasze blogi. Ale pamiętam o Was!



6 komentarzy:

  1. Widzę, że szału nie ma, zatem bez żalu odpuszczę sobie tę pozycję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Co tak słabiutko? To jedna z moich ulubionych części, te podróże pomiędzy wymiarami były niesamowite! :D Sam autor tworzył okładkę, mi się podoba :P

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widać nie potrafie dostrzec geniuszu tej serii...

      Usuń
  3. Ja tam uwielbiam tę serię! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dlaczego to mi się kojarzy ze Scooby Doo? O.o

    melomol.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję, zostałaś nominowana do LBA http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/2015/08/liebster-blog-award-11-12-13-14-15.html
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń